Dziękujemy za wspólne spotkanie na Poznań Motor Show!
W dniach 24–27 kwietnia Międzynarodowe Targi Poznańskie stały się centrum motoryzacyjnego świata. Wśród niemal 200 marek i wystawców swoją obecność…
Czytaj dalejZupełnie różna od dotychczasowych kampanii związanych z bezpieczeństwem ruchu drogowego (BRD) kreacja wykorzystuje humor i łatwe do zapamietania wierszyki jako formę przekazu. Nie pouczamy i nie stygmatyzujemy. Zwracamy uwagę na kulturę jazdy oraz zachowania kierowców, w wyniku których najczęściej dochodzi do kolizji czy wypadków na drodze. Mówimy z uśmiechem o ważnych sprawach, przypominając jak powinno się zachować w różnych sytuacjach na drodze.
Bohaterami spotów są zwierzęta, które zachowują się zgodnie ze swoją naturą – małpka skacze po pasach, ośmiornica wykorzystuje wszystkie swoje osiem odnóży do różnych aktywności, dzik pędzi jak szalony. Takie zachowania są właściwe w naturalnym środowisku tych zwierząt. Jednak nie w warunkach autostradowych, gdzie, aby bezpiecznie podróżować, należy trzymać się zasad ruchu drogowego. Krótkie, rymowane wierszyki, mówiące w lekki sposób o poważnych sprawach, przypominają kierowcom jak powinni zachowywać się podczas jazdy po autostradzie.
Kampania będzie miała kilka odsłon. W każdej z nich zwraca uwagę na inne aspekty podróżowania autostradą. W pierwszej odsłonie towarzyszą nam małpka i ośmiornica, które z uśmiechem celują w potrzebę zachowania koncentracji i właściwego zachowania w obrębie placów poboru opłat, czyli tzw. bramek. Zdarza się, że kierowcy w ostatniej chwili zmieniają pas przed bramkami, zajeżdżając drogę innym pojazdom, zmieniają pasy ruchu niezgodnie z przepisami czy podjeżdżają do bramek ze zbyt dużą prędkością. Podczas jazdy korzystają z telefonów komórkowych bez odpowiedniego zestawu głośnomówiącego (mimo że jest to zabronione przepisami), prowadzą korespondencję a nawet sprawdzają wyniki meczu czy media społecznościowe. W warunkach autostradowych, przy dużym natężeniu ruchu i podwyższonych prędkościach tego rodzaju błędy mogą skończyć się tragicznie: Wyobraźmy sobie, że podczas jazdy z prędkością 140 km/h oblewamy się niechcący kawą lub telefon trzymany w ręku upada na podłogę. Opanowanie sytuacji skutecznie odrywa uwagę kierowcy od drogi i może zając nawet kilka sekund. Tymczasem przy prędkości 140 km/h na autostradzie w ciągu 1 sekundy pokonujemy prawie 40 metrów!
Dlatego stworzyliśmy kampanię inną niż wszystkie, z która z uśmiechem prowadzi bezpiecznie do celu. „Z uśmiechem do celu” trafnie zwraca uwagę na codzienne błędy, często wynikające z rutyny, które mogą prowadzić do poważnych wypadków. Nie piętnuje, nie stygmatyzuje i, co najważniejsze, unika moralizatorskiego tonu. W głównej mierze opiera się na przekazie radiowym – aby dotrzeć bezpośrednio do kierowców będących w podróży.
Dodatkowym atutem kampanii są animacje, które w przystępny i zapadający w pamięć sposób przypominają kierowcom o właściwych zachowaniach. Kampania jest realizowana w najpopularniejszych stacjach radiowych słuchanych przez kierowców podróżujących autostradą A2, w mediach online a także Miejscach Obsługi Podróżnych Autostrady Wielkopolskiej. Kompleksowość kampanii zwiększa jej skuteczność i zasięg. Kluczowym celem jest, aby przekaz zapadł w pamięć i zachęcił kierowców do zmiany zachowań na drodze. Żeby dojechali bezpiecznie i z uśmiechem do celu podroży