Postaw na odBLASK… zanim trafisz na „pomnik”!

29.11.2014

Nowa kampania edukacyjna Autostrady Wielkopolskiej SA. obrazująca zgubne skutki niestosowania odblasków.

Czy mandat w wysokości 500 zł za brak elementów odblaskowych to wystarczający powód do ich zakładania?
Jak pokazać, że odblaski widoczne są już z odległości co najmniej 150 metrów a gdy ich nie ma odległość ta maleje do zaledwie 20 metrów? Nowa kampania edukacyjna Autostrady Wielkopolskiej SA (AWSA) „Postaw na odBLASK… zanim trafisz na pomnik” zwraca uwagę, że brak elementów odblaskowych może bezpośrednio zaprowadzić na… pomnik. I nie o pomnik za zasługi tu chodzi…
Patronat honorowy nad akcją objęła Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=5Km3SnpVnPM

W miesiącach jesienno-zimowych na polskich drogach dochodzi do największej liczby wypadków z udziałem pieszych. W 2013 roku na drogach w Polsce doszło do 9 498 takich wypadków, w wyniku których zginęło 1 140 osób, a 8 802 zostało rannych. W co piątym wypadku, do którego doszło w terenie niezabudowanym zginął człowiek. Ponadto w 4 723 wypadkach zginęło 304 rowerzystów, a 4 144 zostało rannych. Mimo, że na trasach autostrad obowiązuje zakaz ruchu pieszego, zdarzają się sytuacje awaryjne, w których kierowca jest zmuszony opuścić pojazd
i wówczas niezbędne jest założenie kamizelki odblaskowej, która może uratować życie.

Autostrada Wielkopolska SA już od kilku lat konsekwentnie prowadzi kampanie edukacyjne związane
z bezpieczeństwem na drodze. „Postaw na odBLASK… zanim trafisz na pomnik” to kontynuacja ubiegłorocznej akcji „A2, że bezpiecznie. Postaw na odBLASK”, do której AWSA zaprosiła znane osoby ze świata mody: RISK made in WARSAW oraz Różenę Opalińską. Tegoroczna kampania ma zachęcić do korzystania z kamizelki odblaskowej i uświadomić, że ten uniwersalny element, choć powszechnie uważany za niemodny, potrafi uratować życie. Zaskakujący i nieco kontrowersyjny tytuł kampanii ma zachęcić do dyskusji na temat zgubnych skutków braku odblasków.

„Zdecydowaliśmy się na kontynuację działań promujących noszenie odblasków ponieważ samo nałożenie obowiązku ich używania poza obszarem zbudowanym może nie stanowić wystarczającej motywacji. Najważniejsze jest bowiem przekonanie, edukacja i bezpośrednie odwołanie się do naszej wyobraźni jak to jest w przypadku filmu promującego kampanię. Przyjęliśmy nieco przerysowaną formę przekazu by wykorzystując pewną dwuznaczność wyrażenia „trafić na pomnik” - zmusić widza do refleksji. Wierzymy, że nasza akcja zaowocuje bardziej racjonalnym i bezpiecznym zachowaniem na naszych drogach” – komentuje Zofia Kwiatkowska, Rzecznik Prasowy spółki Autostrada Wielkopolska SA.

Film „Postaw na odBLASK… zanim trafisz na pomnik” bazuje na łączeniu dwóch technik realizacji obrazu – video oraz dynamicznej i nowoczesnej animacji. Zdjęcia do filmu, w tym ujęcia lotnicze, były realizowane w Poznaniu, Warszawie, Krakowie i Gdańsku. Film przedstawia historię turysty, który zwiedza polskie miasta podążając szlakiem popularnych polskich pomników. Wyposażony w latarkę, podróżuje nawet po zmroku. Przemierza polskie drogi
w poszukiwaniu pomników, które fotografuje do swojego albumu. Jedna z jego podróży posiada dwa przeciwstawne scenariusze. W każdym przypadku nasz bohater „trafia na pomnik”. Okazuje się jednak, że „pomnik” ma dwojakie znaczenie.

Uzupełnieniem akcji jest angażująca użytkowników Facebooka aplikacja pt. „Stawiam sobie pomnik za odBLASK”, która zaprasza do odpowiedzi na jedno z trzech pytań dotyczących odblasków. W zależności od poprawności odpowiedzi, efektem finalnym jest: „pomnik za zasługi” bądź „pomnik za lekkomyślność”.

Dodatkowo na profilu AWSA na Facebooku zamieszczona zostanie seria praktycznych porad oraz konkursy
z kamizelkami odblaskowymi w formie nagród. Akcja potrwa do 14 grudnia.

Patronat honorowy nad akcją objęła Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Z kolei ogólnopolskim patronatu medialnego udzieliła Gazeta Wyborcza oraz kampaniespołeczne.pl.

Raz, że szybciej A2, że do Europy

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych osobowych.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, iż przetwarzamy Twoje dane osobowe.

Administratorem Twoich danych osobowych jest Autostrada Wielkopolska S.A., z siedzibą w Poznaniu (61-248), ul. Dziadoszańska 10 – w odniesieniu do danych osobowych użytkowników odcinka Nowy Tomyśl – Konin, oraz Autostrada Wielkopolska II S.A. z siedzibą w Poznaniu (61-248), ul. Dziadoszańska 10 – w odniesieniu do danych osobowych użytkowników odcinka Świecko – Nowy Tomyśl.

Twoje dane osobowe będą przetwarzanie do celu obsługi reklamacji, skarg, wniosków, zgłoszeń przez czas, który pozwoli nam na ich rozpatrzenie oraz zapewnienie ochrony uzasadnionego interesu administratora w przypadku ewentualnych roszczeń a także do obsługi serwisu internetowego oraz aplikacji internetowych dostarczanych przez Administratora za pośrednictwem serwisu internetowego.

Twoje dane osobowe mogą zostać przekazane:
  1. pracownikom/współpracownikom Administratora upoważnionym do ich przetwarzania na polecenie Administratora,
  2. innym odbiorcom danych, w tym:
    • spółce Autostrada Eksploatacja S.A. z siedzibą w Poznaniu (60-004), ul. Głogowska 431 (podmiot przetwarzający) jako podmiotowi zajmującemu się utrzymaniem autostrady w imieniu Administratora,
    • dostawcom usług technicznych i organizacyjnych umożliwiających Administratorowi realizację obowiązków jako podmiotu odpowiedzialnego za zarządzanie i eksploatację autostrady (w szczególności dostawcom usług teleinformatycznych, dostawcom usług umożliwiających transakcje poboru opłat za przejazd autostradą A2);
    • dostawcom usług prawnych i doradczych w przypadku dochodzenia przez Administratora roszczeń związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą oraz w przypadku obsługi reklamacji, skarg, wniosków, zgłoszeń,
    z zachowaniem wszelkich gwarancji zapewniających bezpieczeństwo przekazywanych danych.

Administrator danych nie będzie przekazywać Twoich danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

W związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych przysługują Ci następujące prawa:
  • prawo dostępu do danych oraz otrzymania ich kopii,
  • prawo do sprostowania (poprawiania) danych,
  • prawo do usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych,
  • prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
  • prawo do przenoszenia danych,
  • prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed takim wycofaniem, co oznacza, że wycofanie zgody nie działa wstecz,
  • prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych lub organu będącego jego następcą.

Wszelkie informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych, w tym realizację praw wynikających z przetwarzania danych uzyskasz wysyłając e-mail na adres: dane.osobowe@mail.autostrada-a2.pl

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne dla celów prawidłowej obsługi reklamacji, skargi, wniosku, zgłoszenia, nawiązania kontaktu oraz utrzymania strony internetowej. Odmowa podania danych osobowych uniemożliwi nam udzielenie odpowiedzi na Twoją reklamację, skargę, wniosek, zgłoszenie.

Na naszych stronach internetowych wykorzystujemy rozwiązania monitorujące zachowania użytkownika, które pozwalają na profilowanie jednak nie realizują zautomatyzowanego podejmowania decyzji wywołującej skutki prawne. Mechanizmy te wykorzystywane są przez Administratora w celu zarządzania oraz doskonalenia serwisów internetowych.

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.